آیا انتخابات بدون گرافیک و چاپ می تواند حماسه ایجاد کند!!!

در هر کشور و یا فرهنگی تبلیغات عنصری اساسیت برای فرهنگ سازی در یک اتفاق جمعی مثل انتخابات که دلیلی است برای حقانیت!!!


آیا انتخابات بدون گرافیک و چاپ می تواند حماسه ایجاد کند!!!

 

منبع: وبلاگ رسمي علي اكبر طاهريان- مدرس دانشگاه

 

در هر کشور و یا فرهنگی تبلیغات عنصری اساسیت برای فرهنگ سازی در یک اتفاق جمعی مثل انتخابات که دلیلی است برای حقانیت!!!
در هر صورت تکرار که اصل اول تبلیغات است می تواند خوب را بد و بد را خوب جلوه دهدحداقل برای افراد عامی و یا آنها که ادعای روشن فکری را دارند. پس در همه جای دنیا برای تبلیغات هزینه اختصاصی خرج می شود تا شوری در خور یک کشور برای آن ایجاد شود ومردم خود را به عنوان یک شهروند موظف کنند که درانتخابات شرکت کنند   
نگاهی گذرا خواهم داشت بر نوع تبلیغاتی که کاندیدای محترم برای معرفی خود به اقشار مختلف انجام دادند.
1-تبلیغات رادیو تلویزیونی و فیلم های مستند:
رادیو و تلویزیون به خاطر همه گیر بودن معمولا پرسروصداترین و  تاثیر گذارترین نوع تبلیغات برای همه اقشارمختلف جامعه  محسوب می شود
رادیو با تکرار و تلویزیون به خاطر پخش همزمان صدا و تصویر و تکرارآن باعث ماندگاری بیشتر در ذهن می شودو تا نفوذ بیشتر در ذهن و مغز را داشته باشد به همین علت است که نامزدهای محترم به درستی تمرکز خودرا روی رادیو تلویزیون و فیلم های مستند پرسرو صدای خود انجام دادند و باعث پایین آمدن قیمت کاغذ شدند و

 

کاغذفروشان محتکرکه منتظر انتخابات بودند را به خاک سیاه نشاندند.

 

2-تبلیغات اینترنتی و مالتی مدیا:

 

در ایران حدود نه میلیون از مردم ایران از اینترنت استفاده می کنند که فقط سه میلیون آنها از نت پرسرعت استفاده می کنند . تاثیر این رسانه نو ظهور به اندازه رادیو تلویزیون نیست ولی  می تواند با تکرار در بنر های اینترنتی به صورت چشمک زن یا ثابت و با مقالات وتحلیل های جنجالی مخاطبین بیشتری را جذب انتخابات و یا یک کاندید خاص کند وحتی با آپلود فیلم های مستند امکان دانلود آن را برای قشر خاصی از جامعه  مهیا  کند.همچنین از طریق ایمیل های تبلیغاتی وصفحات اجتماعی طرفداران بیشتری جذب کاندیدا  میشود.البته این ناامن ترین شیوه تبلیغات هم می باشد.

 

تبلیغات مالتی مدیا نوع خاصی از تبلیغات پرهزینه است که کمترین اثرگذاری را  درایران دارد.

 

3-تبلیغات از طریق پیام کوتاه:

 

کمتر پیش می اید که صدای  پیامک موبایل خود را نادیده بگیرید و به آن بی تفاوت باشید.حداقل یک نگاه کوتاه به آن دارید و همان کافیست برای تاثیر گذاری در ضمیر ناخوداگاه مخاطب باهدف جذب ذهن آشفته ی وی-به خصوص اینکه مفهوم اصلی در خط اول پیامک باشد.در این تبلغات داشتن یک منبع اطلاعات مناسب برای مخاطب تاثیرگذاری بیشتری ایجاد می کند زیرا اس ام اس به کسانی می رسد که باید برسد
4-پوستر و بیلبورد بروشور
با همه پیشرفت تکنولوجی در عرصه تبلیغات همچنان مردم نیاز مبرمی دارند به رسانه های چاپی .                       به نظر می رسد تازمانیکه انسان حس لامسه دارد دنیای مدرن نمی تواند به صورت کامل جای رسانه های چاپی رابگیرد(چاپخانه نگران نباشند)
تبلیغات چاپی به دو صورت انجام می شود:
1-تولید انبوه :در این شیوه هر جایی که تمدنی وجود دارد پوستر یا بروشوری از آن کاندیدا هست پس نیاز به تولید انبوه با هزینه بالا را دارد.دراین روش برای کمتر شدن هزینه سعی می شود به جای چهارنگ چاپ فقط از یک رنگ اصلی و یا رنگ ساختگی استفاده شود که عملا هزینه چاپی آن به یک چهارم می رسداز طرفی ابعاد این پوسترها بیشتر از آسه نیست.البته به غیر از پایین آمدن هزینه می تواند مخاطبین عامی و سطحی نگربیشتری را  جذب کند.
2-تولیدبه صورت منفرد با ابعاد بزرگ:

 

نمومه بارز آن بیلبوردهای بزرگ یا بسیاربزرگ میادین شلوغ شهرهاست که معمولا از جنس بنر یا در بعضی شرایط از فلکسی با چاپ دیجیتال است برای مثال یکی از نامزدها در شلوغ ترین میدان ایران بزرگترین بیلبورد را نصب کرده است که اتفاقا اثر آن به اندازه شاید صد بیلبورد با ابعاد متوسط در صد جای ایران است.
البته پوسترهای بزرگ 100*70 و یا 140*100 به خاطر ابعاد غیر متعارفشان نیز کاملا جاه طلبانه سعی در تغییر افکار افراد غنی و یا متوسط جامعه را دارند که به صورت کاملا رنگی چاپ می شوند هزینه بالایی را هم دارد.
المان های اصلی بروشورها   پوسترها و بیلبوردها
1-تصاویر:از تصویر میتوان به عنوان اثرگذارترین المان تبلیغاتی نام برد.معمولا درتصاویر پوسترها انتخاباتی عکس  کاندیدا با نمایی نمادین از ایران و یا پرچم ایران استفاده می شود.در پوسترهای عمودی معمولا سعی می شود از نمای تمام قد و درتصاویر پوسترهای کوچکتر و افقی از نیم تنه بالایی با روتوشی شگفت انگیز و حرفه ای از چهره نامزد استفاده می شودانگار چهره زیبا نیز امتیازیست برای  رسیدن به مسند  خدمت به مردم.
2-فضاسازی و فرم:در پوستر ها و بیلبوردها سعی می شود فضاسازی را با توجه به گرایش فکری کاندیدا انجام می دهند.مثلا کسی که مدعی ایرانی بودن است یک نوع فضاسازی را دارند و کسی که مدعی مذهبی بودن است نوع خاص خود را دارد.طرح گل و بوته و یا گل مرغ هم بعضا به صورت کاملا ناشیانه در کنار ترمه ها و گلهای شاه عباسی  در پوسترهای انتخاباتی استفاده می شود.
3-رنگ:در این دوره کاندیدا از قدرتمند ترین المان ترکیبی نتوانستند و یا نخواستند استفاده کنند فقط یکی از کاندیدا از رنگ بنفش به صورت کاملا ناشیانه استفاده کرد بدون در نظر گرفتن این که رنگ انتخابی باید در پوست و استخوان یک ملت باشد تا تاثیر بگذاردو این رنگ به هیچ وجه این خصوصیت را ندارد به همین دلیل همه گیر نشد.

 

4-فونت:متاسفانه فونت ها جایگاه ارزش مندی در پوسترهای انتخاباتی ندارند و نداشته اند تنها بازار نرم افزارهای میرعماد و چلیپاداغ است.

 

با قدرت تبلیغات می توان ازهیچ به همه چیز رسیدو یا از بازیگری و ورزشکاری به سیاست و خدمت رسید به هر روی تبلیغات است و هزار حرف نگفته!!!

 

 


تبلیغ تستی








» رمز عبورم را فراموش کرده‌ام؟

» عضویت در سایت



پایان نامه و پروژه تحقیق

شبكه طراحان گرافيك ايران



رمان پروانه سوخت،‌شمع گريست، رابطه دو زن با دو مرد

سايت اطلاع رساني و تصويري اولين تورهاي تخصصي گرافيك ايران، تصاوير مربوط به تورهاي عكاسي ماسوله و  عكاسي و نقاشي غار  كتله خور زنجان



IRIran Network